Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn TINSØ ApS

CVR. nr. 27560393

Adresse Hjorslevvej 37, 5450 Otterup

E-mailadresse tinso@tinso.dk

Telefonnummer +45 65302032

Betaling

Du kan betale med følgende betalingskort:

Dankort, Visa, MasterCard.

Betalingsbetingelser er 8 dage netto eller efter aftale. Webshopordre, som er forudbetalt med tilgængelige korttyper, hæves tidligst når varen er afsendt. Ved kortbetaling pålægges gebyr.

Bankforbindelse

Sparekassen Sjælland/Fyn

Reg.-nr. 0828

Kontonr. 0003712281

CVR. 27560393 IBAN DK6008280003712281 BIC-code. SWESDK22.

Levering

1-2 dages levering. Vi anvender Danske Fragtmænd (DF).

Priser varier efter vægt og opdateres efter vægten i kurven. Den aktuelle pris kan ses i kurven.

DF – Omdeling af pakker under 10 kg.: 110,00 DKK

DF – Omdeling af pakker over 10 kg.:  130,00 DKK

DF  –- Halvpaller: 275 DKK

DF  –- Helpaller: 475 DKK

Gratis afhentning på Hjorslevvej 37, 5450 Otterup

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret forbrugere)

Ingen fortrydelsesret ved specielt fremskaffede eller specielt fremstillede varer, som er fremstillet efter dine specifikationer.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare og får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til tinso@tinso.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hjorslevvej 37.

5450 Otterup

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ingen fortrydelsesret ved B2B handel (erhvervskøb)

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.tinso.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret som forbruger.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsret I B2B (erhvervskøb)

Vi tilbyder 6 måneders reklamationsret til vores erhvervskunder.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Tinsø og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktør og medarbejder hos Tinsø har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige hos Tinsø er Karin Bang / Bogholder

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Tinsø sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse

Som registreret hos Tinsø har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tinsø via e-mail tinso@tinso.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte tinso@tinso.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk